|
|
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
The aim is to introduce students with basis theoretical and practical principles of empirical research and enable them to use it in everyday practice in school. |
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec : Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická 1995 GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3 PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8 STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X |
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
lecture/seminar |
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
Theory 1) qualitative and quntitative research in Art education 2) basic aproach in research (case study, grounded theory, action research, etc.) 3) methodology and methods (analysis, synthesis, induction, deduction, abduction) Practice 1) preparation and planing research 2) data collection 3) data coding and representing 4) data evaluation and interpretation 5) final report about research key words: qualitative research, quantitative research, Art education, Art |
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
Aktivní účast ve výuce. Zápočet. |