|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (26.01.2024)
The primary aim of the subject is to improve social competence of prospective educators, for them to gain knowledge and skills they can put into effect in practice in the field of preventive activities. The secondary aim is to show students spheres of school life in which knowledge of social pedagogy is applicable. |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (04.02.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu kontaktní výuky 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 25 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 16 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 14 hodin. příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. Kromě povinné literatury a látky, která zazní v rámci přednášek, můžete studovat z materiálů uložených v MOODLU. Předmět „Sociální pedagogika“ najdete pod názvem SOPE. Zápisový klíč je sope. Skripta „Nárys sociální pedagogiky“ máte k dispozici v SISu i na mém webu (ikonka Studijní texty, heslo Comenius) : https://alya.cdsw.cz/bendls/ |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (30.12.2021)
2. BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Praha : Triton, 2011. 3. BENDL, S. Nárys sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 4. BENDL, S. a kol. Vychovatelství. Učebnice teoretických základů oboru. Praha : Grada, 2015. 5. BENDL, S. Základy sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2016. 6. HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. 7. HRONCOVÁ, J.; EMMEROVÁ, I.; KRAUS, B. a kol. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. Ústí nad Labem : PedF UJEP, 2008. 8. JŮVA, Vladimír sen. & jun. Stručné dějiny pedagogiky. 6. vyd. Brno: Paido, 2007. 9. KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. 10. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. 11. PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha : Grada, 2012. 12. PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha : ISV, 2001. 13. ŠPIČÁK,J. Prostředí z pohledu sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1993. |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (17.02.2022)
• prostudovaná doporučená odborná literatura, • povinně je třeba prostudovat učební text/skripta (bude předmětem ověřování): • povinně je třeba prostudovat kapitoly z učebního textu (bude předmětem ověřování): • povinně je třeba rovněž prostudovat kapitolu z učebnice (bude předmětem ověřování): • zkouška proběhne distanční formou, a to prostřednictvím tzv. open-book testu s otevřenými položkami - bodování: 30-26 bodů (1), 25-21 bodů (2), 20-16 bodů (3). • studující má na splnění podmínek zkoušky celkem tři pokusy, z toho dva opravné. • obsahem testu bude učivo prezentované na přednáškách a semináších, učivo obsažené v předtočených výkladech a ve výše uvedených publikacích (Bendl 2014, 2015, 2016).
Studenti budou mít k dispozici vybrané předtočené přednášky, které do značné míry korespondují s přednáškami realizovanými prezenční formou. Předtočené přednášky jsou umístěny na mých webových stránkách: https://alya.cdsw.cz/bendls/ Přístupová hesla k předtočeným přednáškám budou studentům zasílána postupně hromadným mailem. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (26.01.2024)
•the historical development of social pedagogy, |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (26.01.2024)
Online studiní opory: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2153 |