course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu.
Obsah kurzu
- Historická východiska kooperace žáků ve vyučování
- Model kooperativního vyučování
- Realizace kooperativního vyučování
- Podmínky pro kooperativní učení ve škole
- Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení
- Fáze kooperativního učení
- Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání
- Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole
- Výhody a meze používání této formy vyučování
Literature - Czech
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu.
Obsah kurzu
Historická východiska kooperace žáků ve vyučování
Model kooperativního vyučování
Realizace kooperativního vyučování
Podmínky pro kooperativní učení ve škole
Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení
Fáze kooperativního učení
Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání
Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole