|
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
Brock Avril, Communication, Language and Literacy from Birth to Five, SAGE Publications, ISBN 9781412945905 · Concannon-Gibney, Tara, Teaching Essential Literacy Skills in the Early Years Classroom, Taylor & Francis Ltd, ISBN: 9781138481053 · Ewing Robin, Language and Literacy Development in Early Childhood, Cambridge University Press, ISBN 9781107578623 · Goop, Learning About Language and Literacy in Preschool, National Association for the Education of Young Children, ISBN 9781938113109 · Neaum, Sally, Language and Literacy for the Early Years, SAGE Publications, ISBN 9780857257413 · Towel, Janet, Creative Literacy in Action, Cengage Learning, ISBN 9781285171272
ČERNOUŠEK, Michal: Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.11.2021)
V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně: 1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy 2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi 3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou 4) Naučné knihy a práce s nimi 5) Rozvoj prosociálních vztahů 6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem 7) Čtenářský koutek v MŠ 8) Práce s poezií v mateřské škole 9) Klasické pohádky a tvorba lapbooku 10) Časopisy pro děti předškolního věku, výběr kvalitní dětské literatury 11) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR 12) Rozvoj emoční inteligence skrze dětské knihy |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (07.09.2020)
Active participation in the seminar Seminar work in which the student demonstrates an orientation in literature for preschool children, the ability to interpret a literary text, the ability to work with a selected book with appropriate E-U-R methods that would motivate children to read, develop pre-reading skills and orient them in the world.
|