|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (24.05.2020)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (28.09.2020)
Distanční výuka bude probíhat následujícím způsobem: přednáška formou samostudia (materiály budou přihlášeným studentům zaslány přes SIS) a jeho následné reflexe na seminářích, které budou probíhat na platformě MS Teams.
seminář sudé pondělí od 10:45: Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3acfbf71b32cf74b73a3b5853b0d978930%40thread.tacv2/1601208819610?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22525f2ba5-4e16-4e29-b768-7a0ef9bfcffa%22%7d>
seminář sudé pondělí od 12:35: Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a2171e0bab35b4483b64d569741a5c3e1%40thread.tacv2/1601209418482?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22525f2ba5-4e16-4e29-b768-7a0ef9bfcffa%22%7d>
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (24.05.2020)
HÁJKOVÁ, E. Rétorika pro pedagogy. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1990-0. HAVLOVÁ, I., ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Š., MĚCHUROVÁ, A. Kapitoly z rétoriky. Praha: Karolinum, 1991. HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J. Česká výslovnostní norma. Praha: Scientia, 1995. ISBN 80-85827-93-x. ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika: jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2965-7. VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole aneb Zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-41-2.
Doporučená literatura: DOHERTY-SNEDDON, G. Neverbální komunikace dětí: jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-043-7. KRAUS, J. Rétorika a řečová kultura. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1829-6. LOTKO, E. Kapitoly ze současné rétoriky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2309-8.
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (24.05.2020)
1. Ortoepie českého jazyka (výslovnost vokálů, ráz, výslovnost cizích slov), základní příručky - praktická cvičení 2. Ortoepie českého jazyka (výslovnost konsonantů, asimilace znělosti, neutralizace) - praktická cvičení 3. Suprasegmentální prvky (intonace, tempo, rytmus, přízvuk slovní a větný) - praktická cvičení 4. Neverbální komunikace (mimika, gesta, proxemika, haptika, kulturní a biologická podmíněnost neverbální komunikace) - praktická cvičení 5. Komunikace monologická a dialogická, vedení dialogu, argumentace, manipulace a obrana proti ní - příprava a nácvik projevu 6. Řečnické figury, využití metafor a frazeologie k ozvláštnění projevu - práce s textem, příprava a nácvik projevu
Součástí kurzu jsou řečnické výstupy studentů.
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (24.05.2020)
Aktivní účast v kurzu (řečnická cvičení). Podmínkou k udělení klasifikovaného zápočtu je zdařilé řečnické cvičení na téma blízké budoucí profesi studentů / studentek a s přihlédnutím k věkové kategorii žáků předškolního věku. Řečnické cvičení musí odpovídat zásadám spisovného kultivovaného jazykového projevu, které budou stanoveny na první přednášce. |