|
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.01.2024)
Lessons will take place in the standard full-time form according to the schedule. Only in case of extraordinary circumstances would the lessons be implemented on the MS Teams platform. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.01.2024)
Required literature: SLOWÍK, J. Speciální pedagogika, 2. aktualizované a doplněné vydání, Praha: GRADA, 2016. ISBN978-80-271-0095-8. Speciální pedagogika.Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta, UK, ISSN 1211-2720. TITZL,B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK, 2000. ISBN 80-86039-90-0. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-802-3.
Recommended literature: MUŽÁKOVÁ, M. Byly to naše děti. O fenoménu lásky a sounáležitosti k rodičům a jejich dětem s mentálním postižením v každodennosti totality. Praha: Pedagogická fakulta,UK. 2016, ISBN 978-80-72890-874-5. VÁGNEROVÁ, M., STRNADOVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Náročné mateřství. Být matkou postiženého dítěte. Praha:UK,2009 Karolinum. ISBN 978-80-246-1616-2. KOLÁŔOVÁ, K (ed.) Jinakost -postižení-kritika. Praha:Sociologické nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7419-050-6. KERROVÁ,S.Dítě se speciálními potřebami. Praha:Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9. RIEFOVÁ,S.F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha:Portál 1999. ISBN 80-7178-287-4 CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením Učitelské noviny |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.01.2024)
The exam will be completed by completing the assigned task. Tasks will be assigned during the first lesson and by information system. Preparation of a seminar paper on a given topic. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (26.01.2024)
- Formation of the target groups in special education and their current overview. - Shift in the perception of people with disadvantages and minorities: development of concept from the defect, impairment and care to special needs. - Comprehensive approach to assessing and promoting the quality of life of people with disadvantages. - Family and child with disability. Parenting and sibling relationships. - Education as an important component of the life of people with special educational needs. - Personal autonomy of people with disadvantages, assistance service. |