|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
The aim is to acquaint students with the basic philosophical perspectives on the education and cultivation of man´s relationship to the world and oneself. Attention to current issues that affect the broader social context of work of teachers. |
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4. SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0. Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
Požadavky ke zkoušce: vypracování písemné práce (bližší údaje předá vyučující při první konzultaci), ústní zkouška na základě písemné práce. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
1. Characteristics of the current state of society in terms of social, economic, political and philosophical. 2. The philosophy of education. 3. Analysis of selected issues relating to teaching staff in relation to public opinion. 4. Basic principles of economic and legal thinking. |