|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (21.06.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (21.06.2018)
The aim of the course is to introduce the basic problems of the current family and family life in a systems approach. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
Základní BECHYŇOVÁ, V., KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 152s. ISBN 978-80-7367-392-5. HANUŠOVÁ, J. Úmluva o právech dítěte - její význam, základní principy, problematické otázky, In: Rukověť po poskytovatele a zadavatele sociálních služeb v oblasti problematiky dětí mládeže. 1. vyd. České Budějovice: JU ZSF, 2008. s. 28-38. ISBN 978-7394-064-5. MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 161s. ISBN 80-86429-19-9. MOŽNÝ, I. Rodina a společnost. 2. upr. vyd. Praha: SLON, 2008. ISBN 978-80-86429-87-8. SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-559-8. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dítěte, ve znění pozdějších předpisů
Doporučená MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 161s. ISBN 80-86429-19-9. KOVAŘÍK, J., PAZLAROVÁ, H., BUBELOVá, V. Práva ohrožených a znevýhodněných dětí. (at 4.5.2008). Dostupné z http://www.ceskaghetta.cz/download/stav_systemu_nahradni_pece.pdf |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective.
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (21.06.2018)
1. A systems approach to the family, paradigms of development partnership and family life, family orientation, marital conduct. 2. Family policy. Current family in the Czech Republic, extremely young marriage and their risks, family myths, the crisis in the family and its impact on children. 3. Diagnosis of family, family functioning questionnaire, Questionnaire Family APGAR 4. Endangered child, child in a particularly difficult situations, vulnerable family, family disturbances, remediation of families, the best child´s interest, services for vulnerable children and families, work with families at risk, financial support for families, activities to support family, support of families reconcile work and family life, a complex diagnosis - diagnostic tools. 5. Convention on the Rights of the Child. Family law. The law on social and legal protection of children. 6. Substitute family care. 7. Field investigation, social network, interdisciplinary cooperation. 8. Statistics, studies and analysis. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.10.2021)
Kontaktní výuka: 6.11.2021 8,55 -11,55 v R 210 3.12.2021 8,30 - 11,30 v SAL - V
Průběžné plnění úkolů dle zadání v Moodle. Zkouška má dvě části: - úspěšné absolvování písemného testu (min. 75 %) - otevřené i uzavřené otázky, - ústní zkouška (rozprava k písemnému testu). |