|
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (08.07.2015)
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (08.07.2015)
The objective of this subject is for students to get rudimentary information regarding selected acts of indiscipline in contemporary school, as well as to become aware of fundamental specialized literature related to this issue. Students should be able to solve model situations concerning pupils? problem behaviour. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
Literature : BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9. BENDL,S. Kázeňské problémy ve škole. Praha : Triton, 2004. BŮŽEK, A.; MICHALÍK, J. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc : UP, 2000. ISBN 80-244-0054-5. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X. LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4. ONDRÁČEK, F. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo... Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-18-6. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu:
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (08.07.2015)
- time-period and social circumstances of educational issues, |