|
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Cílem předmětu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku výchovy ke zdraví a zdravotní prevence v intencích evropské zdravotní strategie a národních kurikulárních dokumentů |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 105 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 25 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 16 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (12.12.2021)
ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. (2010). Výchova ke zdraví: Vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. (2006). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. HOLČÍK, J. (2010). Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita. MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada Publishing. MARKOVÁ, M. (2012). Determinanty zdraví. Brno: NCONZO. MASTILIAKOVÁ, D. (2007). Holistické přístupy v péči o zdraví. Brno: IPDVPZ. MÜLLEROVÁ, D. a kol. (2014). Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. Praha: Karolinum. ZVÍROTSKÝ, M. (2010). Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (13.09.2022)
Požadavky k zápočtu: - průběžné plnění úkolů jednotlivých vyučujících - konspekt knihy - úspěšné absolvování závěrečného písemného testu uzavřené i otevřené otázky |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
1. Výchova ke zdraví – historie a současnost oboru. 2. Péče o zdraví v kontextu školství a jiných veřejných politik. 3. Zdraví člověka v holistickém pojetí a jeho determinanty. 4. Ekvita ve zdraví a koncept zdravotního potenciálu. 5. Úvod do teorie zdravotní gramotnosti, modely zdravotní gramotnosti. 6. Zdravotní a zdravotnické informace a práce s nimi. 7. Zdraví v národních a mezinárodních dokumentech, Zdraví 21. 8. Koncept podpory zdraví (health promotion) v evropské zdravotní politice. 9. Kurikulum podpory zdraví ve škole a související oblasti vzdělávání. 10. Hygiena, epidemiologie a veřejné zdravotnictví |