|
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (11.02.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (11.02.2023)
The students will obtain an orientation in the field of non-formal free-time education. They will appropriately use basic didactic terminology to describe and reflect on educational strategies. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.02.2024)
Adresa sdíleného dokumentu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1M5CLvvICoBf2alTNj_YN7T9ngmfOiIdDHWjtiY_bNyY/edit?usp=sharing |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.02.2024)
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času (Vyd. 2., aktualiz.). Praha: Portál. Hájková, V. (2018). Asistent pedagoga profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Heřmanová, J., & Macek, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2., aktualiz. a rozš. vyd). V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Zájmové vzdělávání: MŠMT [Online]. (2013). Retrieved from http://www.msmt.cz/mladez/zajmove-vzdelavani-1 |
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Králová, Ph.D. (11.02.2023)
1. Pedagogical influencing of leisure time. 2. Leisure-based educational facilities, school curriculum for leisure-based education. 3. Didactics of leisure-based education at school and in after-school club. 4. Child and Youth Leisure-Time Centres; lecturing activities and its specifics. 5. Teacher's assistant and his didactic work. 6. Individual tutoring of pupils. Volunteering in education. 7. Leisure time activities, summer camps. Games and learning through experience. 8. Selected educational strategies and their use by pupils 9. Selected educational strategies and their use by lecturers. 10. Analysis of educational strategies, reflection of practical experience. |
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (23.02.2023)
1. část
Zadání všech úkolů bude upřesněno na výuce. 2. část
|