|
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví se zaměřením na sekundární a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (29.09.2021)
Výuka probíhá prezenčně. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (27.10.2019)
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (08.09.2017)
CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0 ČAPEK, R.: moderní didaktika . Praha: Grada, 2015. 608 s. ISBN 978 -80 -247-3450 -7
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
active participation in classes (max. 2 excused absences possible) - elaboration of assigned portfolio tasks |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
Content definition: 1. The system of curricular documents, definition of FEP for basic education. Goals of health education in the area cognitive, affective and behavioral development of pupils' competences. Educational area Human and Health in FEP. 2. Analysis of the educational area Man and Health. 3. Practical and emotional needs of pupils. Methodology of defining partial learning objectives based on expected outputs. 4. The role of motivation in health education, activation of pupils' learning. Practical and emotional needs of pupils. 5. Forms and methods of teaching in VkZ. 6. Teaching lesson VkZ. Structure of lesson, teaching planning. 7. Problems of evaluation of teaching efficiency, specifics for health education. |