|
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (05.11.2019)
Cílem předmětu je známit studenty s různými podobami výuky ZSV a těmito podobami se inspirovat. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (16.01.2022)
V době, kdy nebude možné reflektovat a konzultovat souvislou praxi kontaktně, bude komunikce probíhat bezkontaktně, a to jak synchronně, tak asynchronně. Synchronní výuka bude probíhat v MS Teams, asynchroní spíše v moodlu. Adresa pro synchronní distanční výuku v MS Teams pro dobu, kdy z epidemiologických důvodů není možná výuka prezenční: https://1url.cz/@naslechovka Adresa kurzu na Moodle UK 1: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6179 (Heslo: praxe; kurz je však zatím otevřený.) Kód pro přímý vstup do týmu v MS Teams: ici9mz3 |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (09.12.2020)
Základní studijní literatura HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. Doporučená studijní literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2021)
Průběh předmětu: a) Úvodní informativní setkání (proběhně tesně před didaktickým seminářem v prvním či druhém týdnu); b) Samostatné shlédnutí videozáznamových ukázek hodin a jejich společná reflexe na didaktickém semináři; c) Náslech dvou vyučovacích hodin realizovaných mimo pracoviště souvislé pedagogické praxe (možné též vzádleně či ze záznamu); d) Reflexe specifik distanční výuky a formulace nároků na přípravu a hodnocené této výuky; d) Reflexivní kolokviální seminář(e) k pozorovaným hodinám a vlastní praxi (některé proběhnou též v době souvislé praxe: na těchto seminářích bude možné reflektovat právě realizovanou praxi); e) Závěrečné kolokvium (Může probíhat samostatně či jako součást kolokvia k souvislé pedagogické praxi.)
Projeví-li studenti zájem, může proběhnout též samostatná diskuse s pedagogy inspirativních škol. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (09.12.2020)
|