|
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
The subject aims to introduce the students to the problem of pedagogical-psychological diagnostics. It provides students with information about diagnostic methods and procedures that are currently used in practice. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.01.2022)
Credit requirements: activity during the meeting, case study. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Base diagnostic terms, etics of the process. Areas of diagnostics. Diagnostic procesure. System of school counseling. Diagnostics in school counseling. Diagnostics in school counseling facility. Characterization of selected diagnostic methods, specific diagnostic situations, conclusions, recommendations and supportive actions. Demonstration of selected psychological and special educational tests. |