Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2009)
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast sociální pedagogiky.
Implementace vybraných tematických okruhů (Člověk a zdraví, Člověk a společnost aj.) a průřezových témat RVP do
školního kurikula na základních a středních školách. Činnost školního poradenského pracoviště. Základní východiska a
obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast sociálně preventivní v úrovni škol a školských zařízení i na
mezirezortní bázi. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro
děti a mládež v rámci komunitních projektů. Studenti využívají znalostí o činnostech zařízení sociální sítě (krizová centra,
dětské kluby, azylové domy aj.). Diagnostikují vybrané vzdělávací zařízení, identifikují případné problémy, navrhují program
prevence a včasné intervence. Zpracovávají školní preventivní program a další podpůrné programy pro klienty a ověřují je
v praxi. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti
prevence společensky nežádoucích jevů. Výstupem praktických seminářů je návrh a obhájení školního preventivního
programu s vazbou na komunitní projekty, vč. evaluace.