|
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (31.08.2021)
Předmět má 4 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 14 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 11 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 35 hodin. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.09.2021)
DYLEVSKÝ, I. (2009). Funkční anatomie. Praha: Grada. KOMÁREK, L. & PROVAZNÍK, K. (2011). Ochrana a podpora zdraví. Praha: Nadace CINDI ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou UK Praha. MACH, J. (2015). Medicínské právo - co a jak: praktické rady pro lékaře a zdravotníky. Praha: Galén. MACHOVÁ, J. & KUBÁTOVÁ, D. (2015). Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. MLČÁK, Z. (2011). Psychologie zdraví a nemoci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. PELCLOVÁ, D. (2014). Nemoci z povolání a intoxikace. Praha: Karolinum. ŠENK, Z. (2012). Bezpečnost a ochrana zdraví při práci: prakticky a přehledně podle normy OHSAS. Olomouc: ANAG. ŠUBRT, B. & TUČEK, M. (2015). Pracovnělékařské služby: povinnosti zaměstnavatelů a lékařů. Olomouc: ANAG. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.10.2023)
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.09.2021)
1. Population health, risk factors affecting health, registries, health promotion programmes.
2. Physical and psychological workload (measurement, evaluation), health consequences of excessive workload. Introduction to mental health care, trends in epidemiology of mental disorders, prevention of Down syndrome.
3. Effects of physical, chemical and biological factors on health. History, subjective and objective symptoms of the disease. Physical examination and functional examination of individual systems.
4. Prevention of selected diseases (e.g. cardiovascular disease, metabolic diseases, osteoporosis, cancer).
5. Injury and intoxication in children and adolescents.
6. Specifics of somatic and neurobehavioral difficulties in school age.
7. The importance of prevention of hypokinesia by exercise, exercise, sport, especially in its recreational form. Components of optimal exercise regimen in children and adolescents.
8. Possibilities of using the method anchoring vignette in health education.
9. Expected trends in prevention from
10. Health and Safety at Work - legislative framework.
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (10.10.2023)
Zkouška z předmětu prevence zdravotních rizik má dvě části. Student bude hodnocen za zpracování průběžných úkolů (min. 60 b. z každého úkolu, odevzdání každého úkolu nejpozději v předem uvedeném termínu) a za závěrečný souhrnný test, který se bude skládat ze tří částí (Zdraví obyvatelstva, faktory ovlivňující zdraví, bezpečnost a ochrana zdraví ve školním prostředí, významné rizikové faktory v životním a pracovním prostředí, Prevence závislostí, Veřejné zdravotnictví a kapitoly z propedeutiky).Na splnění testu má student jeden řádný termín, 2 opravné termíny. Minimální skóre pro splnění každé části testu je 75 %. Pokud nebudou všechny zadané úkoly odevzdány v Moodle v uvedeném termínu, nebo student z každého průběžného úkolu nezíská min. 60 b., nebude připuštěn k souhrnnému testu, pokud by student souhrnný test musel psát. I v případě, že student absolvuje všechny průběžné testy s dostatečným bodovým hodnocením, ale nesplní v danén termínu průběžné úkoly v Moodle, či nezíská dostatečný počet bodů z každého úkolu, nesplní tak obě části zkoušky, a tudíž výsledná známka z předmětu bude 4 (nesplnil). Ze závažných důvodů si student může před daným termínem odevzdání úkolu do Moodle písemně (e-mailem) požádat o posunutí termínu odevzdání na jiný předem určený termín. |