|
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
The primary purpose of the course is for students to get relevant information about lack of discipline in schools today and to orient in the literature related to this issue. The secondary purpose is for students to be able to solve specific types of undisciplined, troubled, uncooperative, and disruptive behavior of children and youth in schools |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9. BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualizované a doplněné vydání. Praha : Ttriton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0. BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Triton, 2016, 108 s. ISBN 978-80-7387-703-3. BŮŽEK, A.; MICHALÍK, J. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc : UP, 2000. ISBN 80-244-0054-5. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X. LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4. ONDRÁČEK, F. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo... Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-18-6. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
Požadavky k zápočtu:
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
•contemporary and social interdependence of educational issues, |