|
|
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Subject aim: The primary aim of this subject is to make students aware of the question of authority within pedagogical context. The secondary aim is to teach students how to analyse pedagogical situations from the point of view of the issues of authority. The tertiary aim is to search together with students for possibilities how teachers can manage authority. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Literature:
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80- 85866-80-3. FUCHS, A. Autorita. Praha : Melantrich, 1930. GIDDENS, A. Sociologie. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4. HELUS, Z. Úvod do sociální psychologie (Aktualizovaná témata pro studující učitelství). Praha : UK v Praze ? Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290- 054-4. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. ISBN 80- 7178-022-7. PAŘÍZEK, V. Učitel a jeho povolání. Praha : SPN, 1988. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál 1996. ISBN 80-7178-070-7. VALIŠOVÁ, A.; ŠUBRT, R. Jak získat a neztratit autoritu aneb proč má maminka vždycky pravdu. Praha : ISV, 2004. ISBN 80-86642-29-1. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita ve výchově: vzestup, pád nebo pomalý návrat. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3. |
|
||
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Syllabus:
|