|
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
|
|
||
Last update: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : UK, PedF, 1996.
PAŘÍZEK, V. Jak učit žáky myslet. Praha : UK-Karolinum, 2000.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
SKALKOVÁ, J, Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. 2 rozš. a aktual. vydání
VODÁKOVÁ, J., CETTLOVÁ, M., DYTRTOVÁ, R. a BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha : UK, PedF, 2007. 2.opr.vyd.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením.
Vzdělávací programy ZŠ, NŠ, speciální školy a prakrické školy.
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
Practically orientated subject as parts of basic education, it's classification in educational programs for basic schools and schools for pupils with specific education needs Didactical methods, application in practically orientated subjects Instruction ? preparing and verifying with working in seminars and with working with pupils Activisation methods ? using practically orientated subjects, using didactical games Evaluation of practically orientated subjects, practical activities as diagnostic of situation ? using for comparing and development motoric, creativity, exaction, persistence, social skills etc.
|