|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Cílem předmětu je seznámit studenty s pestrou škálou metod a technik dramatické výchovy využitelných při práci s dětmi napříč celým prvním stupněm a ukázat pestrost možných námětů. |
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Vyčíslení studijní zátěže: Přímá výuka 15 hodin Samostudium literatury: 20 hodin Práce se studijními materiály: 30 hodin Příprava na zápočet: 25 hodin |
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Povinná literatura: MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena ZYMONOVÁ a Jaroslav PROVAZNÍK. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama: a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4. VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. Doporučená literatura: NEELANDS, Jonothan. Strukturování dramatické práce. Přeložil Radim SVOBODA. Deník Dětské scény ‘95. Ústí nad Orlicí 1995, č. 1-9. Přel. z: Structuring Drama Work. KOŤÁTKOVÁ, S. A KOL.Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80 - 7184 - 756-9. RYCHECKÝ,S. Dramatická výchova nejen pro školu 2., výukové programy. Brno: Lužánky, 2012. ISBN 978-80-85038-02-6. SVOZILOVÁ,D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu DV Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-10-1. |
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Course contents: Structured Drama Techniques (SD) and their specific sorting into educational units - structured dramas (problematic, with social themes, from literature, history, dramas to current themes). Analysis of structured units in terms of their construction and use of individual techniques, specifics of working with this teaching method. Introduction to Theater Technique Forum. 1. structured drama as a learning phenomenon of social themes 2. Structured drama as a teaching phenomenon of history 3. Structured drama as a teaching phenomenon of literature 4. Techniques of Structured Drama 5. Teacher in role and lateral guidance 6. Live images 7. Structured drama analysis in terms of construction 8. Structured drama analysis in terms of the use of individual techniques 9. theater of oppressed - theater Forum I. 10th theater of oppressed - theater Forum II. 11. Specifics of the structured drama method 12. summary and repetition of the curriculum |
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
1. Aktivní účast v hodinách - 100% docházka - možnost 1x online připojení. Při více absencích náhradní úkol dle individuální domluvy. 2. Studium odborné literatury (J. Valenta + Morganová,S.; Saxtonová, J.) a z něj vycházející úvaha na téma: Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ. |
|
||
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (18.03.2024)
Odkaz na studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5746 heslo: 1A |