Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)
Theory and practice in terms of the needs of kindergarten teachers. Physical load physiology. Instead of moving in the life of an individual and society. Hypokinesis and its consequences. Health oriented fitness. Physical exercises as a means and subject matter. Motor skills. Physical education, sport and physical recreation and their functions. A partial goal is also to get acquainted with basic information from anthropomotorics, ie. ontogenesis of motor abilities and skills, including their diagnosis, as well as consideration of selected didactic aspects in preschool education.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Fyziologie tělesné zátěže. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Dílčím cílem je také seznámení se základními informacemi z antropomotoriky tzn. ontogenezí pohybových schopností a dovedností včetně jejich diagnostiky a dále též zohlednění vybraných didaktických aspektů v rámci předškolního vzdělávání.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to deepen and extend the knowledge of the anatomy of the child, familiarization with the basics of physiology of physical activity, specifics of children's training, health benefits of physical activity and prevention of diseases associated with hypokinesia.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Cílem předmětu je prohloubit a rozšířit znalosti anatomie dítěte, seznámení se základy fyziologie tělesné zátěže, specifiky tréninku dětí, zdravotními benefity tělesné aktivity a prevencí chorob souvisejících s hypokinezí.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (05.03.2021)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Na základě vzájemné domluvy a potřeb studentů je druhý blok výuky realizován v termínu 5.3. 17 – 20h.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2012. Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: UP, 2000. Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2012. Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: UP, 2000. Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001.
Syllabus -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)
Extending the knowledge of anatomy and physiology for the needs of proper management of physical education and training of children.Obtaining basic knowledge about load control and testing. A partial goal is also to get acquainted with basic information from anthropomotorics, ie.ontogenesis of motor abilities and skills, including their diagnosis, as well as consideration of selected didactic aspects in preschool education.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)
Rozšíření znalostí z anatomie a fyziologie pro potřeby správného vedení tělesné výchovy a tréninku dětí. Získání základních znalostí o kontrole zátěže a testování. Dílčím cílem je také seznámení se základními informacemi z antropomotoriky tzn. ontogenezí pohybových schopností a dovedností včetně jejich diagnostiky a dále též zohlednění vybraných didaktických aspektů v rámci předškolního vzdělávání.
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Elaboration of given worksheets from exercise physiology, presentation on a given topic, knowledge test.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)
Vypracování zadaných pracovních listů z fyziologie zátěže, prezentace na zadané téma, vědomostní test.