|
|
|
||
Last update: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (11.09.2022)
Samostudium literatury 5 hodin Práce se studijními materiály 7 hodin Plnění průběžných úkolů 10 hodin Příprava na zkoušku 10 hodin |
|
||
Last update: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
Gover, R., Philips, D., & Walters, S. (1995).Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. ISBN 0435240595. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-13-7. Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN 0-521-49773-6. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3. Showalter, E. Teaching Literature. Blackwell Publishing, 2003. ISBN: 9780631226246. Skopečková, E. Literární text ve výuce anglického jazyka: specifické aspekty didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka v kontextu současných proměn české vzdělávací soustavy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-935-7. |
|
||
Last update: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
- the exam will have the form of oral interview - focus will be on the apllication of theoretical knowledge from the field of subjet didactics into the secondary school environment - presentation of application of a topic from the area of theoretical knowledge from subject didactics in the everyday teaching practice will also be part of the exam mark Each student has got maximally 3 attempts to pass. |
|
||
Last update: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (08.09.2022)
1 Factors of the teaching learning process 2 teaching EL aims 3 contents of teaching English 4 the student ( including the students wit special educational needs) 5 the teacher 6 managing the educational process (including the role of the mother tongue) 7 principles of creation curricural documents (Framework Education Programme, School Education Programme) 8 lesson planning 9 evaluation and marking in teaching foreign languages/error correction - using authentic materials |