The mission of the Graphics Software Practice - Design course is to achieve the student's understanding of basic principles and methods of processing graphic data on the computer, thus creating conditions for effective creative work with graphic tools, and through them with the graphics information on computer. At the same time, is the mission of course to induce basic theoretical background and competence to further develop of students in the direction of 3D graphics, multimedia applications and authorial approach to the use of graphic data in different types of documents. Objective of the course Computer Graphics is in mastering the knowledge and activities in the field of computer graphics related to managing working with graphical data and the use of graphic information with the support of computers, including knowledge of the various ways of acquiring and editing of graphic data and characteristics of the corresponding facilities and programs. The course content focuses on relevant theoretical foundations of computer graphics from the computer science, physics, biology and psychology, principles and algorithms of processing graphic data on the computer and its features, specifications, options, types and sources of image data, processing colors, types and properties of graphic formats , application of bitmap and vector graphics, hardware for processing and graphics programs for creating and processing graphics.
Last update: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
Posláním předmětu Praktikum z grafického software - design je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické technické a programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači, a to z pohledu zdůrazňujícího tvůrčí práci s příslušnými technickými a programovými prostředky.
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích. Předmět se orientuje na poznání vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací.
Literature - Czech
Last update: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2008.
FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.
HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.
KADAVÝ, D. CorelDRAW. Brno : Computer Press, 2007.
KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. Cinema 4D R10. Brno : Computer Press, 2008.
KOLEKTIV. GIMP praktická uživatelská příručka. Brno : Computer Press, 2007.
ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006.
TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.
3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.
3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.
3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.
Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.
Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.
Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.
Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.
Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.
Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.
Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.
Syllabus -
Last update: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2011)
Advanced work in vector graphics editor
Programming 3D OpenGL applications
2D objects in 2D transformations, 3D objects, transformations in 3D, scene work, movement, animation
3D Graphics editors
Options, 3D modeling, product performance, modeling techniques
Cinema 4D
Introduction - orientation in 3D space (rotation, zoom, views, orthogonal, perspective views), transformation, graphical primitives, rendering
Fundamentals of modeling - boolean, lofting, extrude, polygon mesh modeling
Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery
Animace - klíčové snímky, animace po křivce
Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty
Course completion requirements - Czech
Last update: LUSTIGS/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Zkouška má část teoretickou a praktickou
Teoretická část bude realizována prezentací zvolené semestrální práce nejpozději týden před koncem výuky.
Prezentace bude hodnocena z pohledu výběru, zpracování a konečné adjustace výsledného projektu
Praktická část se týká prokázání způsobilosti v tvorbě, získávání a zpracování grafických dat na počítači formou realizace úkolů na základě zadání v hodinách (tzv. etudy), a zpracováním semestrální práce. Téma semestrální práce které bude navrženo studentem a odsouhlaseno vyučujícím. Práce musí být odevzdána nejpozději do konce zkouškového období způsobem, jaký určí vyučující.