|
|
|
||
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (13.01.2019)
|
|
||
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.04.2017)
NOVÁK, F. Úvod do klinické biochemie. Karolinum. Praha 2002. ISBN 80-246-0366-7. SCHNEIDERKA, P. a kol. Kapitoly z klinické biochemie. Karolinum. Praha 2004. ISBN 80-246-0678-X. ŠVARC, V. Úvod do lékařské chemie a biochemie pro bakalářské studium. Karolinum. Praha 2001. ISBN 80-246-0271-7. RACEK, J. Klinická biochemie. Praha: Galén, 2012. ISBN 80-7262-32-49. ZIMA, T. Laboratorní diagnostika. Praha: Galén, 2013. 978-80-7492-062-2. PRŮŠA, R. a kol. Příručka laboratorních vyšetření. Praha: Triton, 2002. ISBN 80-7254-273-7. www.zdravcentra.cz (lékaři - on-line knihovna): Jaroslav Masopust: Klinická biochemie, Jaroslav Masopust: Patobiochemie buňky, Poruchy metabolismu lipidů atd. Prezentace vyučující - dostupné v MOODLE.
Česká společnost klinické biochemie – sekce vzdělávání. Dostupné z: http://www.cskb.cz/cskb.php?pg=vzdelavani--edukacni-zdroje Bukhardtová, D. Laboratorní hodnoty. Praha: NOXI, 2008. ISBN 80-89179-58-4. |
|
||
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (13.01.2019)
Obsah kurzu: 1. Klinická biochemie - vznik a postavení mezi ostatními vědními obory. 2. Typy vyšetřovaných biologických materiálů a jejich odběry. Ovlivnění výsledku laboratorního vyšetření chybným odběrem. 3. Referenční hodnoty laboratorních vyšetření. 4. Typy a vlastnosti laboratorních metod. 5. Základní vyšetření moči. 6. Bílkoviny krevní plazmy. 7. Dusíkaté látky v krvi i v moči, poruchy jejich metabolismu. 8. Stanovení aktivity enzymů. 9. Metabolismus vody a iontů. 10. Acidobazická rovnováha, krevní plyny. 11. Poruchy metabolismu sacharidů a diabetes mellitus. 12. Poruchy metabolismu lipidů. 13. Laboratorní ukazatele nádorového onemocnění. 14. Laboratorní vyšetření v těhotenství. |
|
||
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (17.04.2017)
účast na semináři, vypracování seminární práce v rozsahu 2 - 3 stran textu (písmo 12, řádkování 1,5, citace literatury v textu, seznam literatury, strukturování do podkapitol) na vybrané téma (schválené vyučující); ústní zkouška složená ze 2 částí: a) rozprava na téma seminární práce, b) zkouška znalostí v rozsahu odpřednášeného učiva |