|
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
Give( offer) a guidance about social and historical contexts of changes of opinions to children´s art and their reflection in conceptions art education . To encourage a critical view of students to last and present conceptions and paralel programme trends. . |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
Literatura: HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy II. SPN, Praha 1982. MŠMT ČR: Rámcový vzdělávací program pro základní školy: Umění a kultura, Praha 2004. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
Credit, examination: Individual prezentation in seminar of didactics. Ability of orientation in history and presence of art education in general education ( test) and critical look at them ( tasks for discussion in seminars in the course of semestr). |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
Credit, examination: Individual prezentation in seminar of didactics. Ability of orientation in history and presence of art education in general education ( test) and critical look at them ( tasks for discussion in seminars in the course of semestr).
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2009)
children´s art, social and historical kontext, spontaneity, intentional development, conceptions of art education, persons, critical reflection. Sylabus: Teorie: Vědecký zájem o dětský výtvarný projev. Vývoj názorů na výchovný vliv umění. Důsledky pro výtvarnou pedagogiku a koncepce výtvarné výchovy jako součásti všeobecného vzdělávání. Významná historická období a osobnosti Praxe: Objevování a objasňování souvislostí minulých pojetí výtvarné výchovy a její současné teorie i praxe. Využití pro řešení a prevenci současných obtíží ve výtvarné výchově ( příklady). |