|
|
|
||
Last update: SMID/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2012)
|
|
||
Last update: SMID/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2012)
Cílem předmětu je nabídnout studentům vhled do proměn výtvarného umění jako dynamické systémové struktury a jako jedné ze základních forem lidského vyrovnávání se se světem a "bytí ve světě". |
|
||
Last update: SAMSULA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Literatura |
|
||
Last update: SMID/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2012)
Výuka bude probíhat formou přednášek, spojených s prezentací obrazového materiálu. Důraz bude kladen nikoli na naučení disparátních faktů ("kdo, co, kdy, kde"), ale na hledání diskursivních odpovědí na otázky "proč". Studentům bude poskytnuta možnost anonymních dotazů a doplňování témat přednášek o vlastní podněty. |
|
||
Last update: SMID/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2012)
Zkouška bude mít charakter písemně-obrazového testu. Ukázky budou vybírány jen z publikací PRŮVODCE VÝTVARNÝM UMĚNÍM I.-V. Studentům bude poskytnuta možnost ověřit si svoje znalosti formou ukázky testu před zakončením výuky. Důraz bude kladen na základní umělecko-historickou faktografii, ale i na pochopení proměn výtvarného umění a jeho dynamiky. |
|
||
Last update: SMID/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2012)
Vznik výtvarného umění. Druhy a typy výtvarného umění. Výtvarné umění, styl a sloh. Umělecký kánon a umělecký řád. Člověk, příroda a společnost: proměny jejich vztahů a jejich obraz ve výtvarném umění. Struktura osobnosti a struktura uměleckého díla a jejich vzájemné ovlivňování. Percepce, recepce, apercepce a response uměleckého díla. Umění a skutečnost: umělecký interval a umělecká mimézis. Filozofické, psychosociální a psychodidaktické aspekty recepce výtvarného umění. Specifické možnosti výtvarné tvorby a umění ve výchovném a edukačním procesu. |