SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interpretation of Marketing Communication Texts - JJB275
Title: Interpretace textů marketingové komunikace
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Incompatibility : JKB030
Is incompatible with: JKB030
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)
V předmětu se studenti aktivně účastní čtení a interpretace vybraných textů. Texty se tematicky vztahují k oblasti marketingové komunikace, ale přesahují i do filosofie, sociologie, teorie kultury, teorie komunikace atd. Cílem předmětu je poukázat na mnohovýznamovou strukturu odborných textů a naučit studenty jejich kritické recepci. Zároveň si studenti osvojí základní přehled o metodologii a vyzkoušejí aplikaci jednotlivých metod na aktuální příklady textů marketingové komunikace (reklamy, advertoriály, televizní spoty, ad.).

Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)

Studenti by jednak měli zdokonalit svou schopnost kriticky číst a porozumět odborným textům, ale také by měli být schopni kriticky interpretovat reklamní sdělení a analyzovat je za pomocí představených metod.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (03.02.2019)

Povinná literatura:

Povinné texty k přečtení na následující týden budou studentům zadávány vždy na semináři a budou také nahrávány do Moodlu.

 

Doporučená literatura:

BARTHES, Roland. Mytologie, Brno : Dokořán, 2003

BERGER, Astrhur A. Narratives in Popular Culture, Media and Everyday life. Sage, 1997         

ECO, Umberto. Lector in Fabula, Praha : Academia, 2010

ECO, Umberto. Meze interpretace, Praha : Karolinum, 2004

ECO, Umberto. Teorie sémiotiky ,Praha : Argo, 2009

ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu. Praha: Oikomenh, 1993 

FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Praha : Svoboda,1994

FRYE, Northrop. Anatomie kritiky, Brno : Host, 2003

HAMAN, Aleš. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany : H+H, 1999

HEIDEGGER, Martin. Básnicky bydlí člověk : německo-česky. Praha : Oikoymenh, 2006

KALAGA, Wojciech. Mlhoviny diskurzu, Brno : Host, 2006

KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha : Karolinum, 2010

NEWTON, Kenneth M. Jak interpretovat text, Praha : Periplum, 2008

Rogers, R. 2015. Digital Methods for Web Research. In R.A. Scott and S.M. Kosslyn (eds.). Emerging
Trends in the Behavioral and Social Sciences. Hoboken, NJ: Wiley.

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)

Výuka probíhá formou seminářů v kombinaci s četbou, která bude studentům zadávána vždy na následující týden.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (21.02.2019)

Podmínkou pro splnění předmětu je:

- aktivní účast na seminářích (max. 2 absence/semestr)

- četba zadaných textů

- absolvování průběžného písemného testu

- zpracování projektu (individuálně nebo ve dvojici) a jeho odevzdání do 12. května 2019. Prezentace vybraných projektů na posledním setkání (16. května 2019).

 

Závěrečné hodnocení se bude skládat z 30 % z hodnocení průběžného testu a ze 70 % z hodnocení.

 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. 

Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html