|
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (11.09.2023)
Očekávaná zátěž studenta 3 kredity x 25 = 75 hod., z toho účast na výuce 10 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 65 hod. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
Credit requirements: activity during the meeting. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
Base diagnostic terms, etics of the process. Areas of diagnostics. Diagnostic procesure. System of school counseling. Diagnostics in school counseling. Diagnostics in school counseling facility. Characterization of selected diagnostic methods, specific diagnostic situations, conclusions, recommendations and supportive actions. Demonstration of selected psychological and special educational tests. |