|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.05.2009)
|
|
||
Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
The course shows characteristics of social groups and their dynamics. Students learn theoretic background to conduct simple diagnostic surveys focused on individual and group description. They gain knowledge necessary to realize the surveys, to analyze obtained data and to find correct interpretation. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3
VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK.
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4.
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679- |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.02.2014)
Požadavky ke zkoušce - zkouška má 2 části: 1. část - odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků a úspěšné obhájení seminární práce (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) . 2. část - písemný test (min. úspěšnost 75 %) |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.10.2010)
1. Social relations in an age-homogeneous and non-homogeneous group, specialities of personal and group relations. 2. Diagnostics of social bonds. 3. Authority and its acceptance by the group. 4. Pedagogical-psychological issues of the development of skills and abilities, creativity, motivation and interest. 5. Formation of a system of values. 6. Models of educational methods, child development using various forms of educational methods. 7. Possibilities of coping with difficult life situations. |