|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (07.09.2022)
Studenti budou připraveni na vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, získají dovednosti jejich efektivního a úspěšného začlenění. Na základě vlastní zkušenosti dokážou připravit vyučovací hodinu pro třídu, ve které je přítomen takový žák, navrhnout jeho plán podpory a pracovat s jeho vzdělávacími cíli. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
Studijní zátěž:
samostudium: 52 hodin
|
|
||
Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (25.08.2014)
Kolektiv autorů. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META o.s. - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1, (ke stažení zde: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf)
META, o.p.s. Principy práce s žákem s OMJ. [25.8.2014] http://www.inkluzivniskola.cz/cizinec-v-bezne-tride-aneb-pedagogika/pet-principu-prace-s-zakem-s-omj
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál, 2007.
Janebová, E. (ed.): Interkulturní komunikace ve škole. Praha: FFUK, 2009.
Drahomíra Jucovičová et al.: Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H, 2009.
Habart, T. a kolektiv. Krok za krokem k inkluzi. Varianty, Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2010 (ke stažení zde: http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_84.pdf)
Kostelecká, Y. a kolektiv. Žáci-cizinci v základních školách: Fakta, analýzy, diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha 2013, ISBN 978-80-7290-630-7. |
|
||
Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)
case studies, discussion, group work, lecture |
|
||
Last update: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)
Sectional theme Education of the democratic citizen in RVP ZV Efective approaches to the education for democracy in primary school Situation of foreigners in the Czech school Legislative framework of the education of foreigners in the Czech school Supporting inclusive approach to the foreign pupils (coordination, goal setting, evaluation criteria, peer support, school climate, individual educational plans, pedagogical assistence) Czech as a second language Communication with the foreign pupil and his/her family Creating educational materials
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (07.09.2022)
100 % docházka na praxi, v případě absence, náhrada ve stejném rozsahu po domuvě s vedoucí učitelkou ze ZŠ. Prezentace refklektovaných zkušeností na závěrečném setkání.
|