|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (09.09.2020)
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (16.08.2021)
Cílem semináře je připravit studenta pro napsání diplomové práce jako samostatného a nezávislého zpracování dosud nezkoumaného tématu z oblasti historie, zpracování, prezentace a interpretace kulturního dědictví, nebo z oblasti pedagogického a didaktického přístupu ke kulturnímu dědictví.
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (16.08.2021)
Předmět bude vyučován kombinovanou formou:a) online přednášky přes MS Teams ( v čase podle rozvrhu),b) kurz Diplomový seminář v prostředí Moodle. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (16.08.2021)
COPELAND, T., European Democratic Citizenship, Heritage Education and Identity,Strasbourg 2006. TILDEN, F., Interpreting Our Heritage, Chapel Hill 1967. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (16.08.2021)
Thematic spheres.
1. The thesis begins by selection of an appropriate theme.
2. Every thesis is based on heuristics (= selection of sources).
3. How to do it, or, methodology and its pitfalls.
4. The thesis structure as skeleton of the future paper.
5. Every chapter must be an enclosed unit.
6. Citations, and various forms of them.
7. The significance of images: maps, tables, illustrations.
8.-12. Discussion concerning singular diploma theses.
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (16.08.2021)
The condition of conferment of a course-participation recognition is the submitting of both schedule of the future diploma thesis, and of one finished chapter.
|