Kriteria pro výběr úloh vhodných pro práci ve skupině, hodnocení práce ve skupině, typy kooperace v skupině v závislosti na charakteru úkolu a na složení skupiny.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Kriteria pro výběr úloh vhodných pro práci ve skupině, hodnocení práce ve skupině, typy kooperace v skupině v závislosti na charakteru úkolu a na složení skupiny.
Aim of the course -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Vybavit studenty potřebnými nástroji pro použití skupinového vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Vybavit studenty potřebnými nástroji pro použití skupinového vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ.
Literature -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Aktuální tituly, dále:
Kasíková, H. Vše o skupinovém a kooperativním učení
Kaslová, M. Vše o řešení úloh ve skupinách
Literatura včetně internetové k soutěžím skupin:
Rallye Mathématique Transalpin, Dejte hlavy dohromady
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Aktuální tituly, dále:
Kasíková, H. Vše o skupinovém a kooperativním učení
Kaslová, M. Vše o řešení úloh ve skupinách
Literatura včetně internetové k soutěžím skupin:
Rallye Mathématique Transalpin, Dejte hlavy dohromady
Teaching methods -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Seminář formou dílny s diskusí.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Seminář formou dílny s diskusí.
Requirements to the exam - Czech
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2009)
80% účast, aktivita ve skupinách i v diskusi, seminární práce na vybrané téma k práci skuin v Matematice s realizací na 1.st. ZŠ
Syllabus -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek.
2. Různé typy spolupráce uvnitř skupiny, aktivity čistě kooperativní, kooperativně kompetitivní a podmínky pro volbu úloh.
3. Výběr úloh pro skupinovou práci v jednotlivých ročnících (věkových skupinách), práce s učebnicí, sbírkami, diskuse.
4. Práce skupin a projekty.
5. Práce skupin a diagnostické a terapeutické aktivity.
6. Aktivity jako úvod k novému tématu, pozitiva a úskalí skupinové práce.
7. Specifika skupinové práce v matematice, role analýzy, role prezentace výsledků, hodnocení práce.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek.
2. Různé typy spolupráce uvnitř skupiny, aktivity čistě kooperativní, kooperativně kompetitivní a podmínky pro volbu úloh.
3. Výběr úloh pro skupinovou práci v jednotlivých ročnících (věkových skupinách), práce s učebnicí, sbírkami, diskuse.
4. Práce skupin a projekty.
5. Práce skupin a diagnostické a terapeutické aktivity.
6. Aktivity jako úvod k novému tématu, pozitiva a úskalí skupinové práce.
7. Specifika skupinové práce v matematice, role analýzy, role prezentace výsledků, hodnocení práce.