|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (31.01.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (18.01.2024)
Cílem předmětuje prohloubit didaktické myšlení. To se v kurzu realizuje s oporou o analýzy, komprarace a rozvoj vztahového myšlení v kontextu: matematika - kognitivní a vývojová psychologie, český jazky, speciální pedagogika a didaktiky výchov. |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
12 hodin přímé výuky, 38 h příprav a 40 h závěrečná práce s diskusí |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
Učebnice matematiky pro 1. st. ZŠ Péterová, R. Hra s nekonečnem Kaslová, M. (Pre)leogické myšlení Slavík, J. a kol. Multidisciplnární komunikace Kaslová Group work (sboník SEMT - apendix) Populárně naučná literatura: Atalay, B. Matematika a Mona Lisa Mrázek Taje matematiky Opava Matematika kolem nás Koval Kamarádi čísla Adla Čísel hra kouzelná a další Bc a D práce: Např. Borecký, Z. Fraktály jako motivační prvek |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
V seminářích: Prolínají se přednáškové vstupy s dílnou, sledování praxe s analýzou |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
1) Aktivity: rozvíjející, diagnostické, terapeutické. Práce ve skupinách, druhy spolupráce ve skupině a problematika složení skupin v hodinách matematiky 2) Úlohy a počty řešení; setkání s nekonečnem; práce s nadprůměrným žákem ve vybrané situaci; komunikační kódy a jejich transformace; transformace a jejich význam 3) Stimulace logického myšlení a hodnocení žákových myšlenkových postupů; argumentace a nástroje na zlepšení 4) Analýza výukových materiálů a jejich komparace vzhledem k pevně stanoveným objektivně posouditelným kritériím 5) vývoj žáka a jeho popis; standardy pro "relativně snadný" přechod na druhý stupeň; analýza vyučovací hodiny |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
uzavření ZS Dítě a matematika I |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
100% účast (neúčast náhradou) domácí příprava na výuku a zapojení do diskusí v seminářích závěrečná práce dvě části:a) analýza společně sledované hodiny; b1) návrh IS v matematice pro nemocného žáka 3.r. s pevně stanovenou diagnózou nebo b2) odůvodněné popsané a zdůvodněné minimum toho, co by měl žák zvládnout nakonci prvního stupně z matematiky, aby byl schopen navázat na druhém stupni, nebob 3) odzkoušená a analyzovaná série alespoň 10 úloh vhodných pro skupinovou práci v matematice ve 4.r. ZŠ forma prezentace závěrečné práce: kolokvium ve skupinách po 5 |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
Nadprůměrný žák v matematice |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (30.01.2023)
Moodle, který bude doplňován tématy dle zájmu a aktiálních potřeb studentů; v případě online výuky bude podpora přes Microsoft Teams, Tým DaM https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ae11559e10c964f099078699c4ddd2f44%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=d6db68a7-a627-45c9-a293-340449e94d6d&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |