|
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (08.12.2022)
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (08.12.2022)
Cílem předmětu je představit pedagogiku jako teoreticko-empirickou vědu, pochopit její podstatu a význam, stejně jako její souvislost s aktuálními trendy ve vzdělávání. |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (08.12.2022)
Povinná literatura: • DVOŘÁKOVÁ, M., KOLÁŘ, Z., TVRZOVÁ, I., VÁŇOVÁ, R. (2015.) Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada.
• BELZ, H. & SIEGRIST, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál. Další zdroje ke studiu budou doporučovány průběžně. |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (08.12.2022)
- Reflexe vybraného textu z dějin pedagogiky v rozsahu cca 1 strany |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (05.12.2022)
2.Vhled do proměny a povahy pedagogických diskurzů a jejich vliv na vzdělávání. 3.Proces výchovy a jeho základní prvky, otázky výchovy v kontextu současného paradigmatu. 4.Vzdělávací systém ČR, současná vzdělávací politika a její trendy. 5.Základní legislativní a kurikulární dokumenty a jejich přesah do pedagogické praxe. 6.České školství v mezinárodních srovnávacích studiích (PISA, TIMSS apod.). 7.Institucionalizace výchovy, pedagogické modely školy, její význam a funkce, vztah rodiny a školy. 8.Pojetí profese učitele a jeho role v současné škole. 9.Školní třída jako sociální skupina, skupinové normy, skupinová dynamika. 10.Alternativní systémy vzdělávání. 11.Pedagogická komunikace v procesu výchovy a vzdělávání. 12.Etická problematika a problematika hodnot v práci učitele. |