Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Works of art within the system of cultural education. Critical analysis of visual artefacts and socio-cultural contexts.
Contemporary reconceptions in art and philosophy. Facilities and methods of gallery and museum education. Creative
approaches in the design of educational project for school and gallery/ museum.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Umělecké dílo v systému vzdělávání. Možnosti animací a didaktického využití uměleckých děl v galeriích a uměleckých muzeích. Metody a formy
aktivního osvojování výtvarného volného umění i užité tvorby.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Acquisition of expertise and skills for independent preparation, implementation and professional reflection of the educational program in an art gallery or museum.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Získání odborných znalostí a dovedností k samostatné přípravě, realizaci a odborné reflexi edukačního programu v galerii nebo muzeu umění.
Literature -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Fulková,M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14.
Fulková,M. (2008). Diskurz umění a vzdělávání. Praha: H&H
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Kitzbergerová,L. (2017). Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112
Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80
Smetanová,B. (2018). Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Fulková,M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14.
Fulková,M. (2008). Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H&H
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Kitzbergerová,L. (2017). Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112
Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80
Smetanová,B. (2018). Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52
Teaching methods -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
seminary
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
seminář
V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Credit requirements:
Elaboration and presentation of a seminar work - a didactic portfolio that will illustrate the preparation and implementation of an art task in the context of a specific current exhibition.A more detailed structure of the portfolio will be presented at the introductory meeting.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a prezentace seminární práce - didaktického portfolia, které bude ilustrovat přípravu a realizaci výtvarného úkolu v kontextu konkrétní aktuální výstavy. Bližší struktura portfolia bude upřesněna na úvodním setkání.
Syllabus -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
* Sylabus: Today conception of gallery or museum as communication media. Gallery education in context of pedagogical practice. Social and cultural context of artefact. Relation ship author - artwork - spectator. Study of professional gallery education programs. Realization of educational program and its reflection. key words: art, gallery, museum, gallery education, author, spectator, artwork, communication, interpretation
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (09.09.2021)
Současné pojetí muzea/galerie jako komunikačních médií. Galerijní edukace v kontextu pedagogické praxe. Pojetí uměleckého díla v současnosti, socio-kulturní kontext díla. Vztah autor - dílo - divák (tvorba, recepce a interpretace díla - tři dimenze díla - forma, výraz a komunikace).
Studium profesionálních programů, identifikace různorodých přístupů k tematizaci a konceptům obsahů, diskuse. Reflexivní bilance z realizace vlastního projektu a jeho analýza.