SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
In-store Marketing - JKB041
Title: In-store Marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 20 / 20 (20)
Min. number of students: 10
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Daniel Jesenský
Teacher(s): Daniel Jesenský
Class: Courses for incoming students
Incompatibility : JJB292
Is incompatible with: JJB292
Files Comments Added by
download Úvodní prezentace 2024_fin.pdf Informace k předmětu, termíny a kalendář modulů Daniel Jesenský
download Zadání Seminární prace_IN STORE MARKETINGOVA KOMUNIKACE 2024_Final.pdf Zadání seminární práce Daniel Jesenský
Annotation - Czech
Last update: Helper (22.08.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí marketingové komunikace v místě prodeje (in-store marketingová komunikace, Point-of-Purchase, případně Point-of-Sale). Marketingová komunikace v místě prodeje je jednou ze složek integrované marketingové komunikace a v současné době představuje obor rozvíjející se zejména díky novým postupům v oblastech výzkumu spotřebitelského a nákupního chování, behaviorální psychologie, sociální psychologie a sociologie. Média využívaná k marketingové komunikaci v místě prodeje představují součást činností podpory prodeje, jejichž cílem je zaujmout pozornost potenciálního zákazníka a ovlivnit nákupní chování pomocí nástrojů zajišťujících přímý kontakt zákazníka s výrobkem a informacemi o něm.

V rámci přednášek jsou studenti seznámeni s POP / in store komunikačními nástroji a základními principy jejich fungování po stránce marketingové, strategické i technické. Cílem 12-ti výukových modulů je naučit studenty reklamu v místě prodeje chápat v kontextu marketingové komunikace a relevantních historických souvislostí , osvojit si základní pravidla práce s ní tak, aby vycházela vstříc očekáváním a potřebám zákazníků. Studenti jsou seznámeni s tím jaké jsou typy a možnosti POP komunikace, jak metodologicky ověřovat zda jsou konkrétní řešení funkční, jak ji tvořit tak, aby fungovala efektivně pro své investory a jaké jsou technické i systémové trendy.

Detailní anotace a přehled výukových modulů s termíny a názvy jednotlivých přednášek jsou uvedeny v syllabu a úvodní prezentaci, které se nacházejí mezi soubory ke stažení.
Literature - Czech
Last update: Helper (22.08.2019)

Literatura

Základní zdroj:

Jesenský, D. a kol. (2018). Marketingová komunikace v místě prodeje. Grada Publishing, Praha.

Další zdroje:

Bárta, V.; Pátík, L. & Postler, M. (2009). Retail Marketing.  Management Press, Praha.

Croper, A. (2012). P-O-P Advertising & The Shopper. POPAI UK&Ireland, Leicestershire.

Emmerson, F. & Intriligator, J, (2008). Digital Signage Networks Theory. Psychology and Strategy. http://www.globalretailmanagement.com/whitepaper/pixel-inspiration-digital-signage-networks-theory-psychology-and-strategy

Jesenský, D. (2013). Interpretative research about role of pop advertising displays in customer purchase decision Making. Research series published by the University of Jyväskylä. University library of Jyväskylä.

Krofianová, D., Jesenský, D., Boček M. (2009). POP - In-store komunikace v praxi. Grada Publishing, Praha.

Liljenwall, R. & Daugherty, B. (2013). Marketing at retail - understanding, influencing, and winning today`s shopper. POPAI USA - The global association for marketing at retail, Chicago.

Lindstrom, M. (2010). Buyology: Truth and Lies About Why We Buy. The Broadway books, New York, USA.  CZ vydání: Lindstrom, M. (2009). Nákupologie. Computer Press, Brno.

Ogden-Barnes, S. & Barclay, D. (2009). Store Sense - Reclaiming The Four Walls With Sensory Engagement, Deaking University. The Retail Acumen Series. Conceptual paper. http://www.deakin.edu.au/buslaw/gsb/retail/docs/store-sense.pdf

Pradeep, A.K. (2010). The Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind. John Wiley & Sons, New Jersey, USA.

Sorensen, H. (2009). Inside the mind of the shopper - the science of retailing. Pearson Prentice Hall, USA.

Underhill, P. (2000). Why we buy: The sience of shopping. Touchstone, Simon&Schuster, Inc., New York. CZ vydání : Proč nakupujeme, Management press, 2002.

Vysekalová, J. (2004).  Psychologie  spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Grada Publishing Praha.

Vysekalová, J.  a kol. (2014). Emoce v marketingu. Grada Publishing Praha.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html