Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to provide students with a basic framework of competences in the field of educational research so that they are able to identify a scientific problem, choose the right method, formulate a statement or hypothesis to understand the scientific description of reality and separate the subjective view.
Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2014)
Cílem předmětu je vybavit studentky základním rámcem kompetencí v oblasti pedagogického výzkumu tak, aby byly schopny určit vědecký problém, zvolit správnou metodu, formulovat tvrzení či hypotézu, aby rozuměly vědeckému popisu reality a oddělily subjektivní pohled na zkoumanou problematiku.
Literature - Czech
Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2014)
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: Paido, 2000.
CHRÁSKA, M.: Metody pedagogického výzkumu, Praha: Grada, 2007.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum Praha, 2004.
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011.
Requirements to the exam - Czech
Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (01.12.2014)
Seminární práce - výzkumná zpráva z výzkumu v mateřské škole podle zadání vyučujícího kurzu.