|
|
|
||
Last update: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2007)
Čáp j. - Mareš J. (2000): Psychologie pro učitele. Praha, Portál Fontana D. (1997): Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál Helus Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál Hennig, C. - Keller, G. (1996): Antistresový program pro učitele. Praha, Portál Kolláriková Z. - Pupala B. ed. (2001): Předškolní a primární pedagogika. Praha, Portál Lašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus. Mareš J. (1998): Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál Pavelková I. (2003): Motivace žáků k učení. Praha, PeF UK Pedagogika č.4/94, Povolání: učitel. Praha, PeF UK PSPŠ(2005): Psychický vývoj dítěte od 1. do 5.třídy. Praha, PeF UK Štech S. (1998): Dilemata a ambivalence učitelského povolání. in: Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha, PedF Vágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Educational psychology is a field of psychology which the future teacher needs as a fundamental grounding for his profession. This course brinks basic knowledge of educational psychology and its applications in the school. Content of the course: 1.Definition and methods of educational psychology. 2.Learning. Process of learning, learning theories. 3.School achievement. Socio cultural handicap. 4.Evaluation I the school. 5.Motivation. Cognitive needs, motivational strategies of student. 6.Relation teacher - student. 7.Risks of teacher's profession, burn-out syndrome. |
|
||
Last update: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (29.10.2019)
Předmět je zakončen zápočtem, který bude udělen na základě aktivní účasti na přednáškách a seminářích. Účast na semináři k udělení zápočtu je alespoň 75%. |