Psychomotorické zvláštnosti dětí s tělesným postižením v předškolním věku. Nejčastější typy tělesných postižení a psychosociální situace TZP dítěte. Speciálně pedagogická diagnostika motoriky a řeči u TZP dětí. Didaktická a technická podpora TZP dítěte v předškolním věku. Využití hry v terapeutickém kontextu, principy herní práce. Systém spec.pedagogických zařízení pro předškolní výchovu a vzdělávání TZP dětí. Raná péče, principy, formy, zásady. Dítě s TP před nástupem školní docházky, otázky školní zralosti. Nemocné dítě a zdravotně oslabené dítě předškolního věku - problematika přijetí, prožívání a racionálního zpracování nemoci, odraz v projevech, zásady psychoterapeutického a výchovného vedení dětí po čas jejich hospitalizace.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno, Paido 2000.
SVOBODOVÁ,J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. MU, Brno 1997
VÍTKOVÁ,M. Somatopedické aspekty. Paido, Brno 1999