|
|
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
ČAPEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998. HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20. JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004. PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962. PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3. ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146. Other books according to the aims of the excursion and to the proposed theme. |
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Talks of the teaching personnel, possibly also of other specialists, and student papers. |
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Vzorový příklad: 1. den Návštěva regionálního muzea. Referát studenta o dějinách muzea a jeho významu pro regionální dějiny 19.- 20. století. Prohlídka expozice. Diskuse nad shlédnutou expozicí, její hodnocení studenty i vyučujícími. Prohlídka drobné architektury v okolí. Referát studenta vztahující se k návratu Božích muk na český venkov. 2. den Návštěva středověkého hradu. Účast na edukačním programu. Diskuse o shlédnutém programu spolu s autory programu. Referáty studentů o dějinách hradu a o jeho majitelích v průběhu dějin po 20. století. Diskuse na téma Zestátnění hradů a zámků pro roce 1945, návrat kulturních objektů do majetku bývalých šlechtických rodin po roce 1989. Příklady péče soukromníků o velké stavební objekty (nejlépe návštěva takového objektu a diskuse s jeho majitelem). 3. den Prohlídka skanzenu. Diskuse s pracovníky skanzenu o organizaci „tradičních“ zvyků- masopust, velikonoce, vánoce. Referát tudenta věnovaný některému z etnografických témat. Diskuse o skanzenu, návrhy jiného řešení slavností připomínajících tradiční svátky. Přednáška učitele či přizvaného hosta na příbuzné téma. 4. den Historická krajina. Ukázka barokní krajiny- hospodářské dvory, kaple, historické cesty. Referát a následná diskuse na téma využití krajinného celku pro edukaci. Návšteva kláštera. Referáty studentů zaměřené nadějiny navštíveného kláštera, zachovanou architekturu, malbu a sochařské práce. 5. Den Návštěva historického města. Reráty na témta zachovaných památek a slavných rodáků. Prohlídka historické části města s pracovními listy ztaženými z internetu. Diskuse o kvalitě pracovních listů, návrthy na jejich vylepšení. Závěrečná diskuse věnovaná kvalite přednesených referátů. Shrnutí získaných poznatků, shrnutí edukačních zkušeností, návrhy na zlepšení v oblasti interpretace.
|
|
||
Last update: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
The course is completed by a credit. Credit is awarded for a quality oral presentation on a pre-arranged topic, which fades away during the excursion. If the refrater is not found to be of good quality, it is necessary to provide an improved written version after the excursion.
|