Improving swimming technique, mastery of technique swimming butterfly method. Development of swimming endurance and strength. Improving techniques of starts and turns. Theory and methodology of swimming. Safety and hygiene. Games and complementary activities in the water.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Osobní zdokonalování techniky plaveckých způsobů kraul, prsa a znak s využitím plaveckých pomůcek (ploutve, packy destičky, pontony,"nudle" apod.). Nácvik a zvládnutí techniky plaveckého způsobu motýlek, včetně celé metodiky nácviku (využití plaveckých ploutví). Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly. V praktických hodinách výuky seznámit s hlavními tréninkovými metodami na rozvoji plavecké vytrvalosti a s pomocí časoměrného zařízení (stopky), naučit studenty tyto metody používat.
Zdokonalování techniky startů a obrátek. Teorie a didaktika plavání. Bezpečnost a hygienické zásady. Hry a doplňkové činnosti ve vodě.
Aim of the course -
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (21.11.2012)
Extending the number ofswimming skillsand improvingalready acquired.Development ofswimmingabilities.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Rozšíření počtu plaveckých dovedností a zdokonalování již získaných. Rozvoj plaveckých schopností.
Descriptors -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9764
Literature -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Čechovská, I.Swimming for childrenwith parents.Prague:GradaPublishing, 2007
Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum.
Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2007
Hofer, Z.. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2003
Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993
Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum.
Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Syllabus -
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Perfectingthe artof swimming-breaststroke, backstroke,freestyle,butterflyswimming styletraining.Improved techniquesstarts and turns.Development ofswimmingenduranceand strength.Theory andmethodology of swimming.Familiarizationwith safety andhygiene principlesin teachingswimming.Games andcomplementary activitiesin the water.Methodical.Credit requirements:swim200 meterscontinuouslywithout interruptionduringswimmingswimfromthis lineof swimmingcrawl, backstroke, breaststrokeanddolphinleast25 metersin any order- assessesthetechnical implementation.Part ofthe route isjumpstartingblock.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Zdokonalování techniky plaveckých způsobů - prsa, znak, kraul s využitím plaveckých pomůcek (ploutve, packy destičky, pontony,"nudle" apod.). Nácvik plaveckého způsobu motýlek- využití plaveckých ploutví pro správné provedení a rytmizaci. Zdokonalování techniky startů a obrátek. Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly - metody střídavá, intervalová, distanční, které studenti využívají v praktických hodinách a pracují za pomoci časoměrného zařízení s TF, intervalem odpočinku, délkou zátěže atd. Teorie a didaktika plavání využití výukových metod, organizace výcviku, zásady výuky, legislativa atd. Seznámení s bezpečností a hygienickými zásadami při výuce plavání. Hry a doplňkové činnosti ve vodě. Metodické výstupy. Zápočtové požadavky: uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckých způsobů kraul, znak, prsa a delfín minimálně 25m v libovolném pořadí - hodnotí se technické provedení. Součástí tratě je startovní skok z bloku. Každý student plave samostatně v oddělených drahách.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
80%active participation in class,to swim200 meterscontinuouslyandwithout interruptionduringtheswimto swim awayfromthe trackof swimmingcrawl,emblem,chestanddolphinleast25 metersin any order -evaluatesthetechnical implementation.Part of thetrackisstartingjumpfrom the block.Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
80% aktivní účast ve výuce
- 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckých způsobů kraul, znak, prsa a delfín minimálně 25m v libovolném pořadí - hodnotí se technické provedení.
Součástí tratě je startovní skok z bloku.
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu.
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.