|
|
|
||
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (02.10.2020)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (14.09.2023)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem V případě distanční výuky studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.09.2020)
Susan M. Benner, Joan Grim. Assessment of Young Children with Special Needs: A Context-based Approach. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0415885683 Jack. P. Shonkoff (ed). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press; 2 edition, 2000. ISBN 978-0521585736 Susan. B. Van Hemel, Catherine E. Snow (eds). Early Childhood Assessment: Why, What, and How.National Academies Press, 2008. ISBN 978-0309314428 Paul J. Frick, Christopher T. Barry, Randy W. Kamphaus. Clinical Assessment of Child and Adolescent Personality and Behavior. New York. Springer; 3rd ed. 2010, ISBN978-0387896427 Sara A. Whitcomb. Behavioral, Social, and Emotional Assessment of Children and Adolescents. London: Routledge; 4 edition, 2012.ISBN 978-0415884600 |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (31.08.2023)
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v Moodle. |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (02.10.2020)
Zkušební administrace diagnostického materiálu Zpracování návrhu reedukačních aktivit Písemný test |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.09.2020)
· Assessment process and its phases · Qualitative diagnostic methods– observation, interview, product analysis · Principles of using qualitative assessment methods · Principles of counselling · Assessment and support of the development of gross and fine motor skills, graphomotor skills and visuo-motor coordination · Assessment and support of the development of visual and auditory perception · Assessment of laterality · Assessment and support of spatial orientation development · Assessment of School Readiness |