|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
The course focuses on controlled continuous teaching experience of students in secondary schools under supervision of departmental didactics. Following the teaching of vocational subjects and teaching disciplines allows students to apply the continuous practice procedures adopted in teaching at the high school and gain practical experience working with high school students. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
BENDL, S.- KUCHARSKA, A. (eds.) Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : PedF UK, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5 MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3 PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. MŠMT, 2008. Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání. . MŠMT, 2009. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9 ŠVEC, V.; FILOVÁ, H.; ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno : Masarykova univerzita, 2003. 90 s. ISBN 80-210-1365-6 |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
Teaching practice (observation, individual outputs) in the range of requirements, handing over the portfolio. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
1. Introduction into the concept, aims and organisational scheme of the Teaching Practice II 2. A choice of the school. Administrative agenda related to teaching practice II 3. Teaching practice in schools. 4. Assessment and evalulation of teaching practice and outcomes. |