|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (13.12.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (13.12.2018)
The purpose of this subject is to introduce basic theoretical concepts and approaches to devise gender identities and diversities, the conceptual outline of contemporary feminism, the practical application of gender approach in the interpretation of relational and communication problems in families. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (13.12.2018)
Formánková, L. et al. Gender a rovnováha moci: podpora rovného přístupu žen a mužů do řídicích pozic v sociálním a konvenčním podniku v České republice. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2015. 56 stran. ISBN 978-80-7330-273-3. Janošová, P. Gender v práci se školními dětmi. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. 42 s. ISBN 97 Labischová, D., Gracová, B. Gender ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. 107 s. ISBN 978-80-7464-063-6.8-80-7372-701-7. Jarkovská, L. Gender před tabulí: etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013. 195 s. Studie; sv. 96. ISBN 978-80-7419-119-0. Smetáčková, I., Jarkovská, L. Gender ve škole: příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. Vyd. 1. Praha: Otevřená společnost, 2006. 67 s. ISBN 80-903331-5-X.
Hrdličková, A. Úvod do gender studies [CD-ROM]. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. ISBN 978-80-86708-69-0. Smetáčková, I., Braun, R. Homofobie v žákovských kolektivech: homofobní obtěžování a šikana na základních a středních školách - jak se projevuje a jak se proti ní bránit: doplňkový výukový materiál pro ZŠ a SŠ včetně didaktické aplikace tématu. Praha: Úřad vlády České republiky, 2009. 54 s. ISBN 978-80-7440-016-2. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.04.2020)
Požadavky pro získání zápočtu:písemný test (min. úspěšnost 75 %). Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu.
Vzhledem k mimořádné situaci upravuji způsob ukončení předmětu následně: - Vypracovat a odevzdat zápočtovou práci - požadavky byly již zveřejněny v Moodlu pod úkolem |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (13.12.2018)
1. Social construction of gender, constructivist conception. |