|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.11.2009)
|
|
||
Last update: Mgr. Lenka Jirušková, Ph.D. (17.09.2012)
The purpose of this subject is to provide an overall clarification of relationships between physical activities and basic aspects of health (from the holistic perspective); to promote physical activities and subsequently submit different varieties of practical strategic actions to promote health. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
BARTŮŇKOVÁ Staša. Reakce a adaptace na zátěž. In: PASTUCHA, D. a kol. Tělovýchovné lékařství. Vybrané kapitoly. Praha: Grada 2014, s. 288, ISBN 978-80-247-4837-5 CSÉMY, L. Životní styl a zdraví českých školáků: z výsledků mezinárodní srovnávací studie Světové zdravotnické organizace The Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). 1. vyd. Praha : Psychiatrické centrum, 2005. 139 s. ISBN 80-85121-94-8 HOŠKOVÁ, Blanka. Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení). Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621371. JANSA, P. aj. Sport a pohybové aktivity v životě české populace. 1. vyd. Praha : UK, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2005. 150 s. ISBN 80-86317-33-1 LEVITOVÁ, Andrea a Blanka HOŠKOVÁ. Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4836-8. MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-515. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective.
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.10.2010)
1. The importance of physical activities for children and teenagers (such as leisure time activities) in order to prevent health disorders, cope with auto-destructive behaviour. 2. The problems of hypokinetic lifestyle, the importance of physical activities for health, the good health condition to prevent civilization diseases as well as children´s injuries, stress etc. 3. The physiology of load (the response of body systems to the physical load). 4. The relationship between physical activities and nutrition (causes and consequences of children´s obesity, mental anorexia, and bulimia). 5. The principles of conditioning; physical activity and somatic and mental development of an individual. 6. To motivate for development of the physical activities in the leisure time activities.
|
|
||
Last update: Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. (29.01.2018)
Zkouška má dvě kola: 1) splnění testu na min. 70 %. Zadání testu se uskuteční v posledním termínu výuky, tj. 11.5.2018. 2) ústní zkouška Studenti mají k dispozici pouze jeden řádný a jeden opravný termín. Zkouška ústní formou. |