|
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o Předmatematické výchově v mateřské škole, případně doplnit témata, která chyběla ve studiu učitelství pro mateřské školy, v oboru učitelství pro 1.st. ZŠ, v oboru předškolní pedagogika, speciální pedagogika či oboru vychovatelství. |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Časopisy Pastelka a Moje pastelka 1990-2003 Kaslová, M. Předmatematické představy v mateřské škole RAABE Kaslová, M. Vývoj dětské stavby Sopardová Otestujte své dítě Kuřina, F. a kol. Svět čísel a tvarů Oprapravilová Rok v mateřské škole 5x Filip Těšíme se do školy Petr a Hanka jdou do školy Rok v mateřské škole Šimonovy listy Dále aktuální literatura dle potřeb na semináři. |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška s prvky dílny. |
|
||
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
ústní ZK (dvě otázky: jedna dle výběru studenta, druhá dle toho, kterou otázku vytáhne z nabídky ) |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Dítě a prostor (pozorování statického a dynamického okolí, dítě jako aktér). Rozdíl mezi světem prostoru a světem roviny. Cesta od porovnání a poměřování k základům míry (hry). Zvětšování a zmenšování jako procesy k pochopení reprodukce na bázi shodných zobrazení. Vývoj stavby. Rozvoj jazyka jako nástroje pro orientaci v prostoru (předložky, příslovce, slovesa). Poznávání tvarů předmětů (hmat, zrak, manipulace, tvorba modelování, odléváním, odkrajováním a podobně), identifikace tvarů, možnosti pohybu jednotivých předmětů. Rozvoj pravo-levé orientace, jeho úskalí (včetně blokujících aktivit), diskutabilní prvky v současné diagnostice. |