|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
Cartwright, L. STURKEN, M. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2010. Brücknerová, K. Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2011. BLÁHA, J. Tvar prostor a čas I/1,2. Praha: Togga, 2012, 2013. Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008. FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní a Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze). FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. Praha: UK Praha Ped F, 2001. ROESELOVÁ, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. Slavík, J.; Chrz, V.; Štech, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2014. Uhl Skřivanová, V. Pojetí vzdělávacích cílů v ČR a Německu aneb umělecko-pedagogická interpretace kurikulárních dokumentů českých a bavorských gymnázií. Brno: Paido, 2011. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění Praha: SPN, 1992.
Doporučená literatura: HAZUKOVÁ, H.: ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Praha - Ped F, 2005. Kitzbergerová, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Slavíková, V.; Hazuková, H; Slavík, J. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003. Šobáňová, P. a kol. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. Uhl Skřivanová, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN 1976. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
continuous participation (Z) |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (19.09.2017)
1. – 4. Prezentace a reflexe bakalářských prací na základě pojmové mapy uměleckých kontextů 5. – 7. Rozvinutí uměleckých východisek a jejich interpretace v rámci vizuální kultury, umění a vzdělávání 8. – 10. Návrhy didaktické transformace uměleckých obsahů bakalářských prací 11. – 13. Prezentace výtvarně-pedagogických návrhů úkolů pro žáky ZŠ, ZUŠ a SŠ |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (03.10.2019)
Na základě reflexe vlastní bakalářské práce student sestaví pojmovou mapu pojednávané umělecké problematiky, která bude sloužit jako východisko didaktické transformace uměleckých obsahů. Navrhne možné výtvarné činnosti a úkoly pro žáky ZŠ, ZUŠ nebo SŠ. Své návrhy možných řešení skicuje, prezentuje a obhájí v rámci setkání na semináři. |