Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
Didactics of Art Education in pre-school. Its interdisciplinarity and specific contents. Early childhood in VAE, personality development. Traditional and new media in pre-school. Visual arts and culture, communication, analyses, interpretation and pedagogical diagnosis.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
Kurz shrnuje hlavní předpoklady oborové didaktiky pro předškolní vzdělávání a ukazuje její interdisciplinární potenciál a
současně její specifický obsah. Ukazuje aktuální pedagogické přístupy k dětské tvorbě v raném věku a její význam pro
všeobecný rozvoj dětské osobnosti. Věnuje se studiu tradičních a nových médií a ukazuje význam jejich používání
v předškolním vzdělávání. Věnuje pozornost komunikaci o dílech vizuální kultury a umění, a komunikaci o dětské výtvarné
práci, její analýze, interpretaci a možnostech pedagogické diagnostiky.
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
AGUIRRE, I. (2004): Beyond the Understanding of Visual Culture: A Pragmatist Approach to Aesthetic Education. In: International Journal of Art & Design Education, 23: 3, s.256–269. UHL SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. FULKOVÁ, M., KAFKOVÁ, H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In Kohnová, J. (ed.) Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, 2012. dostupné na: http://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-1-version1- SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf HAZUKOVÁ, H. (2005): Problémy funkčního slovníku ve výtvarné výchově. In: SLAVÍK, J. a kol.: Multidisciplinární komunikace – problém a princip všeobecného vzdělávání. Pedagogická fakulta UK, Praha. s. 304-326. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KNECHT, Petr. T. Janík a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Pedagogická orientace, Brno: Pedagogická fak. Masarykovy univerzity, 2008, roč. 2008, č. 1, s. 136-139. ISSN 1211-4669. SLAVÍK, J. (2010): Nová média na pomezí praxe a teorie výtvarné výchovy. In: Výtvarná výchova, 50:2, s. 12-17.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
AGUIRRE, I. (2004): Beyond the Understanding of Visual Culture: A Pragmatist Approach to Aesthetic Education. In: International Journal of Art & Design Education, 23: 3, s.256–269. UHL SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. FULKOVÁ, M., KAFKOVÁ, H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In Kohnová, J. (ed.) Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, 2012. dostupné na: http://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-1-version1- SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf HAZUKOVÁ, H. (2005): Problémy funkčního slovníku ve výtvarné výchově. In: SLAVÍK, J. a kol.: Multidisciplinární komunikace – problém a princip všeobecného vzdělávání. Pedagogická fakulta UK, Praha. s. 304-326. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KNECHT, Petr. T. Janík a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Pedagogická orientace, Brno: Pedagogická fak. Masarykovy univerzity, 2008, roč. 2008, č. 1, s. 136-139. ISSN 1211-4669. SLAVÍK, J. (2010): Nová média na pomezí praxe a teorie výtvarné výchovy. In: Výtvarná výchova, 50:2, s. 12-17.
Teaching methods -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
lecture/excercise
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (28.01.2021)
seminář
V případě omezení prezenční výuky bude kurs veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.