Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)
Course develops ability of reflection and evaluation of the perception and art creation. It develops students´ability of communication through images with the aim of future use in elementary art education. The student, as a reflective practitioner, is led to reflect on his own proposed art projects. The subject introduce qualitative research methods used by contemporary art education (case study, grounded theory, action research, art-led research, practice-based research, artography).
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání. V návaznosti
na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Pozorují a studují druhy a
metody reflexe a hodnocení ve Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných
úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Předmět rozvíjí schopnost studentů
reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu
s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování
o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. Předmět seznamuje studenty
s vybranými kvalitativními metodami výzkumu, užívanými současnou výtvarnou výchovou (případová studie, zakotvená
teorie, akční výzkum, art-led research, practice-based research, artography) s cílem probudit zájem studentů
o systematické studium jevů v procesu vzdělávání.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (23.10.2023)
Přímá výuka: 8 h
Nepřímá výuka celkem: 42h
Samostudium: 22h
Reflexe výuky: 8h
Příprava reflektivního portfolia: 10h
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)
DYLAN, W., LEAHYOVÁ, S. Zavádění formativního hodnocení. Čtení pomáhá a EDUkační LABoratoř, z.s. 2016
FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7