|
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (22.01.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (22.01.2020)
Povinná: BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci. ISBN 978-80-266-0658-1. CARR, Margaret a Wendy LEE. Learning Stories: Constructing Learner Iderntities in Early Education. Los Angeles: Sage, 2012. ISBN 978 0 85702 092 5 LEU, Hans Rudolf, Katja FLÄMIG, Yvonne FRANKENSTEIN, Sandra KOCH, Irene PACK, Kornelia SCHNEIDER a Martina SCHWEIGER. Bildungs-und Lerngeschichten: Bildungsprozesse in früher Kindheit beobachten, dokumentieren und unterstützen. Weimar: Das Netz, 2007. ISBN 978-393-7785-677 MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2. MIKOVÁ, Šárka a Jiřina STANG. Typologie osobnosti u dětí: využití ve výchově a vzdělávání. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0874-7. STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. Doporučená: Carr, M., Lee, W., & Jones, C.. An introduction to Kei Tua o te Pae : Assessment for learning: Early childhood exemplars. Wellington, NZ: Learning Media, 2004. Dostupné z: http://www.educate.ece.govt.nz/ Bagnato, S. J. Authentic Assessment for Early Childhood Intervention: Best Practices. New York: The Guilford Press, 2007. Bloch, M. N., & Popkewitz, T. S. Constructing the parent, teacher and child: Discourses of development. In L. Diaz Soto (Ed.), The politics of early childhood education (pp.7-32). New York, NY: Peter Lang, 2000. Brassard, M. R., and A. E. Boehm. Preschool Assessment: Principles and Practices. New York: The Guilford Press, 2007. Dahlberg, G., Moss, P., & Pence, A. Beyond quality in early childhood education and care: Postmodern perspectives. London, UK: Routledge Falmer, 1999. Rinaldi, C. “Documentation and Assessment: What is the Relationship?” In Making Learning Visible: Children as Individual and Group Learners, edited by C. Giudici, C. Rianldi and M. Krechevsky, 78–89. Reggio Children: Reggio Emilia Italy, 2001. Smidt, S. A global perspective on child development. Milton Park, UK: Routledge, 2006. Zhang, Qilong. Do learning stories tell the whole story of children’s learning? A phenomenographic enquiry. Early Years. An International Research Journal. Apr 2016, p. 255–267. https://doi.org/10.1080/09575146.2016.1151403. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (22.01.2020)
přednáška, skupinová a individuální práce, sebereflexe, řešení praktických úkolů, praxe ve přípravné a /nebo 1.třídě , analýza kazuistik, analýza videozáznamu, práce v e-learningovém prostředí Moodle |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (04.02.2020)
Každý blok obsahuje prezenční výuku a 2 hodiny práce v online prostředí Moodle. Členění kurzu: 1. a 2. blok: Úvod do metod formativního hodnocení a metody Learning Stories (každý blok 4 vyučovací hodiny- 6.3.a 13.3.) - pozorování, dokumentace a formativní hodnocení na počátku školní docházky - teoretický základ a nácvik pozorovacích a hodnotících dovedností studentů v rámci uplatnění metody Learning Stories 3. blok: praxe studentů v ZŠ uplatňující metodu Learning Stories v praxi (6 vyučovacích hodin)- v den dle individuálních možností studentů - Pozorování dětí v praxi ve třídě, kde se s metodou Learning Stories pracuje, spolupráce s pedagogem na tvorbě příběhů o učení pro vybrané žáky 4. blok: reflexe praxe a práce s příběhy o učení žáků (výsledky) praxe studentů, prohloubení dovedností studentů v práci s metodou Learning Stories (3 vyučovací hodiny)- 27.3. 5. a 6. blok: plán pedagogické podpory a závěrečná reflexe (3 vyučovací hodiny a 1 vyučovací hodina)-24.4.
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (22.01.2020)
Aktivní účast na nejméně čtyřech z šesti prezenčních setkáních |